うろたどな

"These fragments I have shored against my ruins."

「芸術のなかにある謎めいたもの、生命のなかにある謎めいたもの、自然のなかにある謎めいたもの」(ワイルド『深き淵より』)

"Still, I am conscious now that behind all this beauty, satisfying though it may be, there is some spirit hidden of which the painted forms and shapes are but modes of manifestation, and it is with this spirit that I desire to become in harmony. I have grown tired of the articulate utterances of men and things. The Mystical in Art, the Mystical in Life, the Mystical in Nature this is what I am looking for. It is absolutely necessary for me to find it somewhere." (Wilde. De Profundis.)

「それでも、わたしは今つぎのように思っているのです。こうした美は、どれも充ち足りたものでありえるのだけれども、その後ろには何か隠された魂がある、描き出された姿形はそれが表出したものにすぎない、そして、自分はこの魂とこそ調和したいのだ、と。わたしは、人であれ物であれ、はっきりと言い切られたものに、うんざりした気持ちを覚えるようになりました。芸術のなかにある謎めいたもの、生命のなかにある謎めいたもの、自然のなかにある謎めいたもの――それこそ、わたしが今、探し求めているものです。そのようなものをどこかに見出すことが、わたしには、どうしても必要なのです。」(ワイルド『深き淵より』)